17. mars 2009

Dårlig stemning

Er dårlig stemning i stallen om dagen. Er spesielt
en som vil jeg skal ta livet av Major'n fordi hun
vil ha stallplassen selv. Er det riktig å kreve det?
Har ikke en pensjonert traver livets rett?
Hmm, hun tror vel hun bestemmer alt der...

I forrige uke dukket det plutselig opp en
shetlandsponni til på gården. Da hadde hun plutselig
byttet og satt sin to-åring på banen. Helt greit det, men hadde
vært fint å få beskjed på forhånd. Dagen etter
kom det jaggu en traver også. Det er det
egentlig ikke plass til, så skjønner jo at
hun vil jeg skal ta livet av min hest.

Vi var forresten blitt enig om å bytte helg.
Hun spurte og jeg sa ja, så jeg skrev meg opp på
hennes helg. Dagen etter var jeg strøket ut og
en annen sto der i steden. Går vel ann å si i fra
når du finner en annen å bytte med vel?
Var greit nok at jeg ikke hadde helga, men hadde
vært greit å få beskjed på en annen måte.

Vurderer sterkt å bytte stall hvis det skal være sånn.
Noen som har plass til to hester?

Har bestemt meg for en ting, eller forresten to.
Gidder ikke å ta flere en de vaktene jeg skal ha.
Har ofte tatt både en, to og tre ekstra i uka.
Og blir det spørsmål om å bytte fordi hun skal noe annet,
så blir ikke det med meg i hvert fall.
Hun ombestemmer deg hele tiden allikevel.

Er forresten spent på om hun reparerte gjerde før
hun dro i dag. Hun oppdaget at gjerde hvor hesten
hennes står var ødelagt. Vi andre fikser sånne ting
med en gang, men er litt usikker på henne.
Er nok litt arbeidssky den der...

Uff, angrer sterkt på at jeg sa ja til å få henne på stallen.

Ble litt mye det her kanskje, men jaggu godt å få det ut.

Ingen kommentarer: